2007. július 12., csütörtök

Ooohkland a.k.a "City of Sze'l"

Szoval elindultam Tajpejbol, es en vegigaludtam az egesz kb. 10-11 oras utat. A felszallas utan, azonnal a kezunkbe nyomtak egy
"Arrival Card"-ot, amit ki kellett tolteni.
A leszallas elott kb. egy oraval a kis LCD-en mar nyomtak a Biosecurity-s ismeretterjeszto filmet, hogy mit lehet bevinni es mit nem.
Mi lesz akkor, ha valakit rajtakapnak, hogy novenyt vagy allati eredetu dolgot akar becsempeszni stb.
Szoval elegge betojtam, hogy mi lesz, ha a taskamban veletlenul talalnak egy szal viragot vagy valamit. Mar elkepzeltem magam bilincsbe verve, amint a labamnal fogva huznak a felboszult va'mosok.:)

Az utlevelvizsgalat fele menet az ut tele volt aggatva Biosecurity-s figyelmeztetessel es temerdek "Free Visitors Guide"-dal. En elraktam egy "Auckland A-Z" nevut, hatha kesobb meg jo lesz valamire.

Ha jol emlekszem, az utlevelvizsgalat negy kulonbozo tipusu szemelyekre vonatkozott:
1. Csalad kisgyermekkel (0-5 eves korig),
2. Uj Zelandi ill. Australiai utlevellel rendelkezok,
3. diplomatak, es a
4. maradek.

Az utlevelvizsgalatnal elkertek az "Arrival Card"-ot - amit visszaadtak a vizsgalat utan -, majd megkerdeztek, hogy egyedul jottem-e vagy barattal, ismerossel, meddig szeretnek maradni, mi celbol jottem, lathatnak-e a repulojegyemet stb. Szoval, nem nagyon maceraltak es eleg hamar be is nyomtak a harom honapos "Visitor Permit"-et es mehettem is a borondomert.

Amig vartam a borondomre, egy vamos egy Beagle kutyaval rohangalt korbe-korbe es ellenorizte a poggyaszokat, hogy nincs-e benne valami olyan, amire a kutya egy kicsit erzekenyen lenne, mint pl. drog v. esetleg egy kis gyulai.:)

Ahogy megerkezett a borondom, mentem a kovetkezo allomasra (Biosecurity). Itt a leszallokartyamon levo Biosecurity-t erinto adatokat neztek at es megkerdeztek, hogy van-e valami ennivalom, gondoltam ehesek es adnom kellene nekik valamit, de sajnos semmim sem volt.:)).
Itt leokezta'k az "Arrival Card-ot" es mondtak, hogy melyik sorba (1-3) is menjek. Ha valaki visz be kajat, akkor O az 1-es sorba megy, ahol ellenorzik, hogy beviheto-e az orszagba az adott termek. Szoval, itt atvilagitottak az egesz cuccomat, es ha lett volna benne valami erdekes a szamukra, biztos, hogy
apro darabokra szedtek volna szet a csomagjaimat.

Szoval, atengedtek.:) A varoteremben mar vartak es johettunk is be a varosba.

Nincsenek megjegyzések: