2007. július 12., csütörtök

Elso szarnycsapasok idegenben

Szoval, eloszor is megjegyzem, hogy a blog kezd inkabb Enblog/Miblog szeru" lenni.
De, sebaj, azert - a lehetosegekhez kepest - megprobalok targyilagos maradni, hogy par hasznos infot me'g igy is ki tudjon mazsolazni a "kedves erdeklodo".:)))

Szoval, szerda du. 2 ora es itt vagyok. Az elso ami meglepett az a szel volt. Fujt rendesen, de ugye mit varhat az ember a "City of Sze'l"-tol?:) Ennek ellenere az ido jo volt, sutott a nap, de azert nekem egy kicsit huvos volt a Tajpeji 34C fokos ho"fal utan.

A repuloterrol befele (kb. 20 km) jovet tapasztaltam csak meg, hogy mekkora es milyen varos is ez.
Amerre csak a szem ellatott, szinte csak kertes csaladi hazakat lattam mindenfele.
Szoval erdekes varos, kepzeljetek el egy iszonyat nagy teruletet teleszorva kertes csaladi hazakkal. De azt, hogy mekkora is, igazan az Mt. Eden-re valo felkocsikazas utan tapasztaltam csak meg.
Mt. Eden, az egy az Auckland kozpontjahoz - relativ - kozel eso vulkani kurto, amelyrol 360 fokos kilatasban reszesulhet az ember. Szoval k*va nagy, nincs erre jobb szo.:)


Du. 4 fele bementunk egy SuperMarket-be, ahol eloszor vettem egy Vodafone-os "Supra Prepay" kartyat (lasd. www.vodafone.com es valaszd ki Uj Zelandot). Sajnos nekem nem mukodott az otthonrol hozott vodafone-os telefonnal. Ezt me'g igy is ki kell kodolni? Nem tudom, de ha lesz tapasztalat mindenkeppen megirom.

Ja, en most Sandringham (Auckland Central) keruletben tanyazom egy ideig es errol jut eszembe, hogy egy ismeros adott egy jo tanacsot: "Hogy milyen kornyek is az ahol laksz, az csak abbol derul ki igazan, hogy milyen emberek jarnak az adott korzet/kerulet bevasarlokozpontjaba". Sajnos, meg nincs viszonyitasi alapon, mivel ez volt az elso, de szerintem nekem mindenki szimpi volt.:)

Szoval, hogy haladjunk. A telefonkartya vasarlas utan aktivaltam az otthonrol nyitott bankszamlamat es az EFTPOS kartyamat is. Itt elkertek az utlevelem az EFTPOS kartyam, megkerdeztek a cimemet es a telefonszamomat. Mindezt kozvetlenul es mosolyogva. Hihetetlen, de kepzeljetek el, itt mosolyognak az emberek, ha kommunikalsz veluk.:):):)

Semmilyen informacioval nem rendelkeztem, hogy kb. mennyi is az otthoni szamlamrol az uj zelandi szamlara torteno atutalas, ezert leirom, hogy nekem mennyibe is fajt, hogy masok
is ki tudjak kalkulalni, hogy melyik modszer is a legmegfelelobb szamukra a penz transzferre.
Mint pl. penzlevet ATM-rol (otthoni szamlarol) vagy atutalas itteni bankszamlara, majd penzlevet
EFTPOS kartyaval vagy PayPal vagy esetleg egyeb lehetoseg.
A CIB szamlamrol leszedtek 10 USD-t, mint kezelesi koltseget.
Azt hiszem 3 ezrelek, de min. 10 USD, de nezzetek meg a kondicios listaban.
Az elso konverzio (HUF->USD) kb. 183.36 forintban ment, az 179.30-as kozeparfolyam helyett. A masodikat nem tudom es az NZB-nel levot kezelesi koltseget sem.
Igy, osszesen nekem egy NZD 145.24 forintra jott ki, a mai 139.21 forintos kozeparfolyamhoz kepest. Ez kb. 4.3% veszteseg, de ugye kozeparfolyamon nehez valutat venni.:)
De, ki fogom probalni, hogy ATM-bol pontosan mennyiert is tudok penzt felvenni (nekem 1500 Ft/tranz + FT->EUR->USD->NZD konverziok).

Este fele bekocsikaztunk a Queen Str.-re (Auckland foutcaja?). Nekem tetszik, es egyre jobban tetszik Auckland is. Ja, amugy remelem, sikertortenet lesz a mienk, ha pedig nem, akkor pedig valjek tanulsagul minden utanam erkezonek... Huuu, de szepen is fogalmaztam meg.:)))

Tehat, ennyi volt egy ideig. Szerintem ezek utan, mar csak "heti tudositas"-ok lesznek, de az is lehet, hogy a csaladnak szant - es nem annyira magan - e-mail-ek helyett, ezen a csatornan fogunk kommunikalni. Majd meglatom.

14 megjegyzés:

arpa írta...

Szia
Gratulálok, és sok sikert! Üdv amielőbbi találkozásig...

ilap írta...

Koszi, es ugy legyen...

Unknown írta...

hát ez naon érdekes volt......sok sikert apu.....pusza

Névtelen írta...

Szia!

Ezt nevezem! Gratula az elindulásért és sok sikert neked a kintléthez!

Gyurmo

ilap írta...

Peti: Phillrol meg semmi hir?
Gyurmo: Koszi...

Unknown írta...

Dragaszagom ugyes legy:)
Mar tukun ulunk:)

ilap írta...

Ahogy a gyerekeknek szoktuk mondani: "Mar csak 20-at kell aludni".:)

Unknown írta...

philt nem találom..gonolhatod ,hogy kivagyok...nem tudom mi lehet vel...ott most még szünet ,ugye???
beszélnél az anyjával???vagy inkább hagyjuk....van elég gondod most...én majd felhajtom...felhivatom a novéremmel....pusza

Unknown írta...

skype?????

ilap írta...

peti: level ment...

Unknown írta...

szia

phil megvan...nem jó a telefonja...próbáld többször...

csá

Névtelen írta...

Szia ILAP!:)

Sok sikert kívánok! Bár nem jöttél elköszönni egy mekis kávéval!:)


Boki

ilap írta...

Szeva Boki!

Gyujtsel penzt repjegyre es a
kavet itt nalunk rendezem szilveszterkor.:)

Amugy, udv a tobbieknek is, es csak ovatosan a billentyukkel.:)

Névtelen írta...

Nagyon erdekes, koszonom