2007. július 8., vasárnap

Health Report

A munkavallalasi (WP) es az allando ottartozkodasi (PR) kivaltasahoz - tobb mas dolog mellett - szukseg van egy Health Report-ra (HR), amelyeket csak az Immi hivatal altal meghatarozott un. panel doktorok allithatnak ki.

Sokat gondolgodtam azon, hogy itthon csinaltassam meg, vagy kint. Mindket lehetosegnek megvan az elonye ill. a hatranya. Vegul arra jutottam, hogy itthon csinaltatom meg a HR-o(ka)t, hiszen a legrosszab eshetoseg, hogy nem tudom felhasznalni oket ui. a
kiallitastol kezdve csak 3 honapig ervenyesek. Tehat nekem - elmeletileg - szept. 16-ig van lehetosegem felhasznalni. Adja Isten, hogy kelljen.:)

Szoval, hogy haladjunk.
A nulladik lepes, hogy letoltsuk es kinyomtassuk az "Medical And Chest X-RAY Medical Certificate August 2005" es csinaltassunk 3 igazolvanykepet HR-enkent. A legegyszerubb, ha a guglin rakeresunk az ""NZIS 1007"-re.
Azert nezzetek at az Immi hivatal honlapjat, hogy mikor milyen HR-t kernek, mert ket fele van.

Ezutan hivjuk fel a panel doktort (en Borocz Zoltant valasztottam a par magyar kozul), O elmondja, hogy milyen vizsgalatokat is kell elvegezni.
Nekem a kov.-ket mondta: AIDS, HBsAg (Hepatitis B Antigen, ha jol tudom) es Szifilisz.:), plusz, amelyeket O is el tud vegeztetni a munkahelyen (SOTE klinika). Pl. mellkas rontgen, alt. kivizsgalas, vizelet (elso reggeli) es teljes verkep.
Tehat az elso lepes az volt, hogy az STD Centrumban (VIII. Maria u. 41. A Maria u. meroleges az Ulloi utra es a Kalvin es a Corvin kozott helyezkedik el. Tel.: 266-04-65 v. 68) elvegeztettem a kov. vizsgalatokat:
* AIDS (4000 Ft),
* Hepatitis B Antigen (2000 Ft),
* Szifilisz (1500 Ft).:)).
Megj.: Ha, valaki eleg ugyes, akkor lakohelyen is elintezheti ezt beutaloval ingyen.

A vizsgalat utan, amikor is pontosan megtudtam, hogy mikor lesznek meg az eredmenyek, ismet felhivtam a dokit, hogy egyeztessunk, hogy neki mikor is lenne jo, hogy kivizsgaljon.
Az eredmenyek kb. 5 nap alatt keszultek el.

Az meghatarozott idopontban tehat elmentem Dr. Borocz Zoltanhoz a kinyomatatott HR-ekkel, fenykepekkel, Utlevellel es a csodalatos elso reggeli vizelettel:), hogy kivizsgaljon.
A kivizsgalas kb. ket ora volt mindennel (mellkas rontgen, vervetel, vernyomas stb.) egyutt.
Majd masnap de. visszamentem es megkaptam a lezart es lepecselelt boritekokat.
Csak megnyugtataskeppen mondom az egeszsegemert aggodoknak, hogy nincs semmi bajom, se AIDS, se szifilisz, se Hepatitis B. Ezeken mondjuk erosen csodalkoznek is, de ha veletlenul valamelyikben szenvednek is, akkor azonnal keresnek egy jo valoperes ugyvedet.:))

Szoval a legfontosabbat a vegere, hagytam: A vizsgalat dija 15e Ft volt. En kettot csinaltattam, igy 20e lett a ketto (jo matekos vagyok mi?).

Igaz, csak tizenotot kert a kettoert, de ugy gondoltam, hogy az adminisztracio (HR kitoltese) nagyobb feladat, mint maga a vizsgalat igy adtam egy kis borravalot a "szegeny, ehezo" doktornak.:))

Szoval, a HR elkeszitese ennyi itthon es, hogy NZ-en mennyi is? Haaat, azt nem tudom, de kozvetett infok alapjan ugy 350 NZD (~50e Ft) lehet.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tök mindegy, mennyibe kerül. Úgysem kapsz 3 éves vízumot, hiába is kérsz. Akkor meg nem kell orvosi. Úgyhogy kidobtad az ablakon azt a 25e forintot.

Névtelen írta...

mi 3 évre kaptuk meg a munkavallalasi vizumot, nem egy ritka dolog egyaltalan...

agica írta...

Sajnos nekem a Maria utcai bor es nemibeteg gondozoban nem lett kesz 5 nap alatt az osszes eredmeny, annak ellenere, hogy 3 napot mondtak:( Nekem 7 napot kellett varnom a hepara. A tobbi kesz lett idoben. De az keves:(
Viszont a Borocz doktor aznap megcsinalja az eredmenyeket, ha kered:)

Névtelen írta...

A mai napon megcsinaltak az orvosi vizsgalatokat. Mindet ugy csinaltunk, ahogy Ilap csinalta. Elore egyeztettunk idopontot, amit persze parszor modositottunk is. Nagyon keszseges volt a Doktor (telefonon), de amikor odaertunk, kicsit csalodtam benne. Kisse ontelt volt, enyhe cinizmussal:( Ha ujbol mennek, lehet, hogy nem ide mennek (?).
De mindegy, a lenyeg az, hogy indulas elott 3 nappal vegre eljutottunk a vizsgalatra:) Ez nagy szo nalunk:)Az utlevel a tajpeji vizummal meg nincs a kezembe, es mindjart indulunk...Huh:)