2006. november 28., kedd

A kezdet...

"Ez a blog azért született, hogy megpróbáljon segíteni azoknak az embereknek, akik el szeretnék hagyni hazájukat azért, hogy kint élhessenek, dolgozhassanak, esetleg végleg letelepedjenek Új Zélandon."

Miért is kell segítség bárkinek is?

Azért, hogy az érdeklődőknkek ne kelljen végigjárniuk az információszerzés hosszú-, fárasztó- és rögös útját ahhoz, hogy nyugodtabb szívvel merjenek nekikezdeni a kivándorláshoz ill. elállni a kivándorlási szándékuktól.


Hááát, akkor kezdjük...

Személy szerint Mi –, a család és én -, ki szeretnék költözni pár évre külföldre, amelynek az ötlete már több, mint tíz évre nyúlik vissza, csak valahogy mindig elfelejtődött, egészen idén (2006) tavaszáig, amikor is ráébredtem arra, hogy ha legkésőbb jövő évben nem indulunk el, akkor már sajnos kiöregszem és maradhatok otthon örökre. Brrrr..... Még a gondolat is megrémisztett.:)


Igazság szerint, olyan két évre gondoltunk, de ha beleszeretünk a célországba és el is tudjuk fogadni az ottani életet, akkor biztos, hogy le is telepednénk. És, hogy miért is szeretnénk elhagyni mo.-ot?

Nem, nem a meggazdagodás reménye miatt. Négy gyerek mellett nem lehet ilyen kicsinyes az ember.

Hát több tényező is közrejátszott, különböző súlyozásokkal. Ezek közül párat kiragadnék:

  • Gyerekek nyugodtabb, emberségesebb környezetben való nevelkedése és léte,

  • szép környezet,

  • angol nyelv elsajátítása stb.

Tehát elkezdtem információkat gyűjteni a számba vehető angolszász nyelvterületen lévő célországokról (Anglia, Írország, USA, Kanada, Ausztrália, Mauritius, Új Zéland stb.), hogy melyik is lenne számunkra a legideálisabb. De, ugye ez olyan mintha egy autót szeretnék vásárolni és el kell döntenem, hogy milyen autót is vegyek és milyen szempontok szerint válassza? Évjárat, felszereltség, márka, szervízköltségek, kinézet, nagyság, ár stb.? Ugye, milyen nehéz kétségek nélkül a legjobbat kiválasztani? Szinte lehetetlen...

Konklúzió: Nincs "legjobb" választás, csak – esetleg - jó vétel.

Szóval, mindent összevetve a választásunk Új Zélandra esett.

Ezek után, kezdtem mélyebben információkat gyűjteni Új Zélandról, azaz hogyan is lehet kint munkát vállalni esetleg kivándorolni stb. Szóval általános információkat szerettem volna kapni a kinti lehetőségekről, de ekkor döbbentem rá arra, hogy az Interneten való információ keresés itt már kevés, ezért elkezdtem fórumokat keresni Új Zélandról, hogy az engem foglalkoztató kérdésekre hús-vér emberek adjanak gyakorlati tapasztalatokon alapuló válaszokat.

Sajnos pár segítőkész ember válaszán kívül –, akik iránt most is hálát érzek – nem igazán tudtam az engem foglalkoztató kérdésekre megnyugtató válaszokat kapni.

Pedig, higgyétek el – szakmámból kifolyólag - ismerem a „fórum etikettet”, tehát mielőtt egy fórumban kérdeztem volna előtte mindig elolvastam a fórumhoz tartozó összes hozzászólást az elejétől egészen a végéig és ráadásul az Internetet is átböngésztem az adott témában.

Tehát eldöntöttem, hogy megpróbálok minél több információt összegyűjteni Új Zélandról és a kitelepedési lehetőségekről azért, hogy egyrészt kicsit informáltabb legyek már, akkor amikor is nekiindulunk a „nagy útnak”, másrészt, hogy másnak ne kelljen ezt a kálváriát végigjárnia ahhoz, hogy valami fogalma legyen a kinti lehetőségekről.

De, itt meg kell jegyezni, hogy ez a leírás nem teljes, és nem is lehet teljes, ráadásul a szubjektív információk nem is a személyes tapasztalataimat tükrözik - hiszen még itthon vagyunk - tehát én nem is tudhatom/tudom, hogy az kint valóban így van-e.

Ráadásul az objektív információk is változ(hat)nak az idő folyamán, de azért remélem, hogy még így is talán segít a döntésben egy-két embernek/családnak.

Tehát, ez a blog annak a pár hónapos utánajárásnak, információszerzésnek az eredménye, amely ahhoz kell, hogy – egy kicsit – nyugodtabban merjek nekivágni jövőre a „nagy útnak”.


2 megjegyzés:

Globetrotter írta...

Nagyon szép gondolat és cselekedet...jó, hogy vannak még ilyen segítőkész emberek.
A legjobbakat kívánjuk, hogy sikerüljön az út. Reméljük számot adsz majd arról is...
Üdv,
Vera&Karesz

ilap írta...

Sziasztok!
Koszi a jokivansagokat.
Hat az ut meg messze van kb. 4 honap, de addig is - es remelam azutan is -, ahogy tudom frissitem a blogomat.