2007. augusztus 12., vasárnap

TradeMe, Auto stb.

Huuu, pont egy honapja, hogy frissitettem a blogomat. Szoval a heti jelentesekbol, eddig egy havi jelentes lett.:( Mindegy, ez is jobb, mint a semmi.

Szoval, meg otthon ugy gondoltam, hogy mar otthonrol megprobalok infot gyujteni arrol, hogy mit es mennyiert is fogok barmit is beszerezni.
Marmint, a lakasberlesre, autora, butorokra es egyeb ingosagokra gondoltam. Uj Zelandon - szinte - mindenki a TradeMe-n keresztul probal venni ill. eladni dolgokat, igy hat en is be akartam allni a sorba.:)
Sajnos a watchlist-ba (egy lista miben nyomonkovetheted az altalad kiszemelt ingosagokat) valo felvetelhez, be kell, hogy legyel regisztralva. Ez a watchlist nekem azert kellett,
mert ugye, akkor mar otthonrol nyomon tudtam volna kovetni az arak mozgasat (pl. egy bizonyos tipusu kocsiet). Es kierve, mar nagyjabol realis aron tudnek autot venni.

Szoval, gondoltam, hogy beregisztralom magam. Sajnos volt egy-ket kikotes (NZ- v. Ausztraliai cim es telefonszam). Ugye, nekem az nem volt.
Igy gondoltam kitalalok jo kis cimeket es telefonszamokat.
Be is regisztraltam magam es ket napig ment is minden, mint a karikacspas. Mignem egyszercsak jott egy e-mail, hogy bocsika, de az account-om zarolva,
mivel en nem elek NZ-en.:( Szoval, nem volt mit tenni varnom kellett, amig kijovok. Igaz, igy eleg korulmenyes volt a nezegetes. Mindegy, gondoltam...

Szoval, amint kijottem irtam nekik, hogy ugyan mar itt vagyok engedjek fel az account-omat. Irtak, hogy OK, adjak meg egy cimet es egy telefonszamot.
Megadtam es masnap de. felhivott egy holgy azon a szamon es engem keresett. Kerdezett egy-ket dolgot tolem, magamrol.:):):)
Szoval megnyitottak ismet az account-omat. Hogy, miert is nem regisztraltam ujat? Mert, ugye en mindig, az egyetlen, es aktualis e-mail-emet hasznalom es nem
akartam mas e-mail-lel regisztralni.

Na, ugye auto nelkul itt eleg nehezkes az elet. Igaz, vannak buszjaratok, de nem olyan suron, mint Pesten es itt sajnos at is kellett ertekelnem az altalam ertelmezett tavolsag fogalmait (messze, kozel).
Mert ugye, en egy kisvarosban (Esztergom) eltem eddig, es nekem ott a legnagyobb tavolsagra az elmenyfurdo volt, ami kb. 700-800 meterre volt a belvarostol tavolabb levo lakastol.
Itt meg, azert vannak tavolsagok. Otthon a boltba rohanas 2 perc, itt kb. 6, es az is autoval.:)

Szoval, autot mindenkeppen kellett szereznem. Az elso lepes volt, hogy otthonrol lebeszeltem Csanaddal, hogy adja berbe az egyik autojat, amig nem veszek egyet.
Miutan megerkeztem, ra ket napra (pentek 13:)) talakoztam Csanaddal, akivel egybol megittunk egy-ket sort a talalkozas oromere.:) Igaz, en kolat ittam.:)
Eleg sokat beszelgettunk, utana elmentunk hozzajuk az autoert. Naluk bemutatott Krisztanak es a ket kedves cicanak.:)
Beszelgettunk egy kicsit aztan elindultam hazafele.

Mar aznap elkezdtem autot nezegetni a TradeMe-n. En Honda Odyssey-t szerettem volna mindenkeppen (7 szemelyes, es ugye nem kell elmagyaraznom miert.:)), de azok altalaban eleg dragak voltak.
Mignem, egyszercsak (kov. het keddjen: jul. 17.) beleszaladtam egy hirdetesbe, hogy ceges autot kapott a tulaj es el szeretne adni a kocsijat (95-os 126e km-mel).
A kezdeti aukcio 3200 NZD-volt (ez fel szokott menni kb. 6-8000-re).
Szoval arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy mindenkeppen face-to-face kellene vele beszelni tulajjal, hogy valahogy ravegyem, hogy adja mar el nekem az autojat.
Tehat, irtam neki, hoyg megszeretnem nezni a kocsit es hogy milyen telefonszamon is tudom elerni.:)
Valaszolt, hogy OK es itt a szama. Egybol fel is hivtam es megbeszeltuk a talalkat. Meg aznap elmentem, es az auto nagyon tetszett.
Equalaser-es MP3-as lejatszo, alufelni, semmi olaj a kocsibealloban, szoval ahogy a profik mondani szoktak: "Tipp-topp a jargany, Ocsem!".

Szoval, elkezdtunk beszelgetni, hogy ki honnan is jott es miert stb. Kiderult, hogy a tulajnak 3 gyereke van, Fidzsi szigetekrol jott egy kimondhatalna nevu varoskabol stb.
Szoval, jot beszelgettunk, aminek a vegen csak megkerdeztem, hogy mennyit is szeretne kerni a kocsiert.
Mondogatta, hogy a biddelessel ugy is jol felkuszik, de nekem, itt es most 4200-ert odaadja. Haaat, mondom 4000-ert megveszem, tudja nagycsalad meg ilyenek.
Rabolintott. Hirtelen nem volt nalam penz, mert nem gondoltam, hogy egybol meg is egyezunk.
De, hogy nehogy lemaradjak az uzletrol, az osszes nalam levo penzt odaadtam neki (kb. 200 NZD), hogy holnap jovok a tobbivel.

Masnap eljott ertem -, mert ugyis arra melozott - es elmentunk a bankba, ahol levettem a lovet, majd utana elmentunk kocsiert, es visszafele megalltunk a postan, hogy
atirassuk az autot. Igaz, ezt lehetne on-line is, csak ahhoz NZ-i jogsi kell, ami nekem - akkor - meg nem volt.
Ja, meg a rendszam ismerete, es egy kreditkartya a 9.20NZD-es atirasi koltseg befizetesere.
Szoval, bementunk a postara es a tulajtol kapott papir segitsegevel, es a kez. kltsg. befizetesevel atirattam a nevemre.
Ez ossz. 6 percet vett igenybe a sorbanalassal egyutt. Ja, az auton a WOF (Waranty of Fittnes) 2007 decemberig, mig a Registration Aug. 20-ig szolt.

A WOF az olyan kotelezo vizsgaszeru valami, mint otthon, mig "Vehicle registration" az a rendszamtablaval kapcsolatos mifene, de a kov. linken
utana tudtok nezni: http://www.landtransport.govt.nz/vehicle-ownership/

Biztos, lehetett volna olcsobban, vagy szebbet, de ez igy nekem teljesen tokeletes. Szoval nyustolom.
De, mivel ez ugye 2200 cm3, es raadasul automata valtos, igy eleg ehes szegenykem. Varosban 12,5-et eszik, hoszutavon me'g nem mertem.
De, vigasztal, hogy a benzin kb. 210 Ft/l.:)

Szoval, azota boldog autotulajdonos vagyok. Es szerintem, nagyon pipec, azaz mindent osszevetve, nagyon, de nagyon elegedett vagyok vele.:)

Nincsenek megjegyzések: